Praca przy komputerze, zła pozycja podczas spania, przeciążenia wskutek ćwiczeń fizycznych, stres… to tylko kilka czynników, które mogą mieć negatywny wpływ na Twój kręgosłup. Częstym problemem zarówno wśród młodych, jak i starszych osób, jest ból w odcinku szyjnym kręgosłupa. Co zrobić, gdy boli szyja? Jednym ze sposobów samopomocy jest joga dla odcinka szyjnego kręgosłupa.

W jaki sposób joga może pomóc na ból szyi? 

Podczas ćwiczeń jogi, które zostały opracowane specjalnie tak, aby działać na odcinek szyjny kręgosłupa i mięśnie się tam znajdujące, wszystkie napięcia zostają zredukowane. Mięśnie się rozluźniają, kręgosłup staje się bardziej elastyczny, usprawnia się przepływ energii. Regularnie wykonywane ćwiczenia jogi w dużym stopniu przyczynią się do tego, że ból w odcinku szyjnym zacznie ustępować.

Joga to element samopomocy, jeśli ból nie ustępuje warto zwrócić się do sprawdzonego osteopaty, chiropraktyka, fizjoterapeuty, który zleci odpowiednie badania i pomoże w bardziej zaawansowany sposób.

Joga na ból kręgosłupa szyjnego – bezpieczny zestaw ćwiczeń

Ćwiczeń na ból kręgosłupa szyjnego znajdziecie w sieci na prawdę sporo. Szczególnie jeśli mówicie po angielsku. Bez obaw, po polsku też znajdzie się wiele wartościowych materiałów – jeden z nich chcę pokazać Wam w tym wpisie.

Joga to bezpieczny sposób, aby zredukować ból i dyskomfort w odcinku szyjnym. Ćwiczenia zaprezentowane w tym zestawie trwają około 20 minut, są przyjemne i idealne dla osób, które nigdy w życiu nie miały styczności z jogą. Możesz bez obaw wykonać te ćwiczenia, a efekt odczujesz już po pierwszym razie! 🙂

Jeśli chcesz maksymalnie zredukować ból w odcinku szyjnym kręgosłupa zamień swoją poduszkę na odpowiednio dobraną poduszkę ortopedyczną. Podkreślam ODPOWIEDNIO!, gdyż źle dobrana może nasilać problemy. Poduszki mają różną twardość i grubość, udaj się do specjalistycznego punktu gdzie doradzą Ci jaki model będzie dla Ciebie odpowiedni.