Nerwica, lęk, przewlekły stres i związane z tym przemęczenie to coś czego doświadcza coraz więcej osób. Żyjąc w ciągłym pędzie i często wbrew sobie, wbrew pragnieniom naszej duszy, bardzo łatwo wpędzić się w samonapędzające się koło nerwicy. Nawet osoby, którym obca jest nerwica, mogą doświadczać objawów takich jak wzmożony, długotrwały stres i chroniczne zmęczenie. Na szczęście istnieją naturalne metody leczenia nerwicy, które wspomagają organizm w radzeniu sobie z napięciem.

Wszystkie wspomniane wyżej przypadłości wiążą się z tym, że nasz układ nerwowy jest wykończony. Musiał on bowiem radzić sobie z długotrwałym stresem, presją, obciążeniem, którego po prostu nie wytrzymał. Jeśli chcesz poczuć się lepiej musisz zregenerować układ nerwowy. Oto kila sposobów!

Megadawkowanie niacyny, czyli witaminy B3

Leczenie megadawkami witamin to coraz popularniejsza metoda na leczenie wielu przewlekłych chorób. Jest to skuteczne, ponieważ bardzo wiele naszych dolegliwości ma związek z niedoborami witamin i mikroelementów, o co wcale nie jest trudno zważywszy na jakość obecnie dostępnego w sklepach pożywienia.

Megadawkowanie niacyny w leczeniu nerwicy, stresu i przemęczenia polega na stosowaniu dużo większych dawek, niż te, które znajdziecie jako sugerowane na opakowaniu. Nie obawiaj się, to bezpieczna metoda. Niacyna to witamina z gruby B, a te są znane z tego, że nie można ich przedawkować. Ich nadmiar w organizmie wydalany jest wraz z moczem.

Istnieją dwa rodzaje niacyny – tzw. niacyna flush free (heksanikotynian inozytolu, który nie powoduje efektu skórnego w postaci zaczerwienienia) oraz niacyna z efektem flush (kwas nikotynowy, po którym odczujesz wrażenie rozpuszczania się tabletki mususjącej w głowie i zaczerwienienia, rozgrzania oraz swędzenia skóry, które ustąpi po około godzinie). W moim odczuciu, oraz odczuciu wielu osób stosujących tą terapię, bardziej skuteczny jest kwas nikotynowy. Uczucie flushu nie jest straszne, bywa wręcz przyjemne. Dosłownie czujemy jak niacyna regeneruje nasz układ nerwowy.

Temat dawkowania niacyny jest dość obszerny, w poniższym nagraniu nieco informacji na ten temat. Zachęcam do własnych poszukiwań i poczytania o tej bardzo skutecznej metodzie. Sprawdziłam na sobie i jest to jedna z najsilniejszych terapii, której efekty można odczuć stosunkowo szybko, bo już po kilku dniach. W połączeniu z resztą opisanych niżej metod oraz pracą nad sobą i wprowadzaniem zmian w życiu efekty gwarantowane! 🙂

Suplementacja magnezu i witamin z grupy B

Tu chyba nie trzeba dużo pisać. Stres = niedobory magnezu i deficyty witamin z grupy B. Śmiało dawkuj magnez (najlepiej taki w proszku w czystej postaci, bez zbędnych ulepszaczy i zapychaczy) i witaminy B np. B Complex. Sięgaj po większe dawki niż zalecane przez producenta, nie musisz się obawiać efektów ubocznych. Słuchaj ciała, obserwuj jak reaguje na suplementację.

Pomocne są także kąpiele w chlorku magnezu – dosyp do wanny/miski (można moczyć tylko stopy) kilka łyżek chlorku i poleż tak nawet pół godziny, magnez wchłonie się przez skórę w takiej ilości jakiej potrzebuje organizm. Z chlorku magnezu możesz przygotować sobie także tzw. roztwór Delbeta, który służy do picia – sprawdź co to. 

Zioła uspokajające w tabletkach Labofarm

Nieoceniony sprzymierzeniec każdego zestresowanego nerwicowca 🙂 Naturalny skład bazujący wyłącznie na ziołach, wegańska receptura (bez żelatynowych kapsułek) i przystępna cena dodatkowo uatrakcyjniają ten produkt. Tabletki te mogą być stosowane zarówno w ciągu dnia, jak i przed snem, aby solidnie się wyspać, wyciszyć natłok myśli i pozwolić ciału się odprężyć. Jak na tabletki ziołowe są na prawdę mocne!

naturalne sposoby na nerwicę stres bezsenność zioła
Tabletki ziołowe Labofarm na stres, nerwicę i kłopoty z zasypianiem dostaniesz w każdej aptece 🙂

Herbatka chmielowa

Parzone szyszki chmielu odczuwalnie łagodzą napięcia, wyciszają i ułatwiają zasypianie. Nie parz za długo, bo napar stanie się gorzki i ciężko go będzie wypić. Pij jeszcze ciepły, po kilku minutach i ciesz się chmielowym, piwnym posmakiem 🙂

Olej z wiesiołka

No właśnie, olej z wiesiołka jest bardzo dobry w regeneraji mieliny w mózgu. W wielkim skrócie jest to substancja otaczająca nasze komórki nerwowe. Pełnią one funkcje zapewnienia generalnej stabilności emocjonalnej. Podczas nerwicy/depresji lub jakiegokolwiek innego zaburzenia spowodowanego nadmiernym stresem/lękiem nasza mielina zostaje uszkodzona, przez co ochrona naszych komórek nerwowych słabnie, a nasze zaburzenia się zwiększają. Olej z wiesiołka regeneruje naszą mielinę i dzięki temu nasza stabilność emocjonalna się zwiększa.

Złote mleko, czyli kurkumina w akcji

Złote mleko to popularny, ajurwedyjski napój na wzmocnienie organizmu, podniesie nastroju, walkę ze stresem. Do ciepłego mleka/napoju roślinnego dodajemy łyżeczkę kurkuminy, szczyptę czarnego, mielonego pieprzu (piperyna obecna w pieprzu aktywuje działanie kurkuminy) i opcjonalnie cynamon, kardamon i miód. Taki napój pijemy dwa razy dziennie, dobrze jest napić się go niedługo przed snem.

Esencje kwiatowe dr Bacha

To alternatywna metoda leczenia opracowana przez Edwarda Bacha. W metodzie tej do leczenia problemów psychologicznych i stresu stosuje się esencje (ekstrakty) kwiatowe. Wszystkie stosowane w terapii esencje kwiatowe (38 rodzajów) odkrył i opisał Bach w latach 1928–1935. Esencje kwiatowe Bacha nie wywołują żadnych objawów ubocznych ani uzależnienia[1]. Według zwolenników tej metody esencje kwiatowe uleczają negatywne emocje i pomagają pokonać stres[1]. Odpowiednią dla siebie mieszankę można skomponować według własnego uznania i zamówić w jednym ze sklepów internetowych, które zajmują się produkcją tych esencji. Esencje dostępne są w niewielkich fiolkach wraz ze szklanymi pipetkami, do których nabiera się kilka kropel esencji i aplikuje się je bezpośrednio na język.

Dobra dieta

Czyli taka bogata w magnez, żelazo, potas, żywe jedzenie (zawierające enzymy). Trzeba odżywić zmęczony organizm. Jedz dużo pomidorów, bananów, orzechów, surowych owoców i warzyw, pestek dyni, surowego kakao i gorzkiej czekolady. Zjedzenie tabliczki gorzkiej czekolady (85% i więcej kakao) rano może polepszyć nasz nastrój, szczególnie w stanach depresyjnych.

Powodem tego jest fakt, że gorzka czekolada zwiększa poziom anandamidu (neurotransmiter odpowiedzialny za euforię) oraz wzmaga wydzielanie endorfin które odpowiadają za nasze poczucie szczęścia (wspógrają z serotoniną ). Jednak uwaga, gorzka czekolada w dużej ilości niestety szkodzi nastrojowi więc maksymalnie dwie tabliczki prawdziwej, gorzkiej czekolady działają zbawiennie 🙂

Unikaj cukru i tłuszczów trans. Sprzyjają one pogorszeniu się nastroju i apatii.

Bose spacery, kontakt z naturą i uziemianie głowy

Chodzenie na boso to świetny sposób, aby ,,wyjść z głowy” i zejść na ziemię. Kontakt bosej stopy z ziemią zapewnia dużo lepsze przewodzenie ziemskiej energii do naszego ciała, niż spacer w obuwiu. Gumowe podeszwy skutecznie izolują nas od bezpośredniego zetknięcia z polem Ziemi. Na boso możemy znacznie lepiej zakorzenić się w Ziemi, a ta zawsze ma dla nas dużo dobrej energii, której tak bardzo nam brakuje w stanach podwyższonego, przewlekłego stresu.

,,Stań mocno bosą stopą na płaszczu pełnym rosy.
Przy każdym wdechu pochłoń cząstkę ze Źródła Mocy.
To co pod tobą da Ci wszystko czego potrzebujesz,
byś był bezpieczny, zdrowy, swym ciałem i duchem”. (Kali x Pawbeats – Korzenie)

Bardzo fajnie działa także kładzenie się bezpośrednio na ziemi i opieranie głowy o ziemię. Połączenie tego z techniką oddechową i relaksacją oraz intencją/prośbą do Matki Ziemi o zabranie balastu emocjonalnego działa szybko i przynosi ulgę.

Medytacja i trening uważności

Bez tego ani rusz. Serio. Jeśli jesteś przemęczony i zestresowany, to MUSISZ coś zmienić w swoim życiu. Zwolnić tempo, wyciszyć rozbiegany umysł, który wytrenowałeś do nadmiernego wysiłku, odżywić ciało i duszę. Kontakt z naturą, zagłębianie się w siebie i troszczenie się o swoje potrzeby, codzienny relaks i czas na odpoczynek – to podstawa! Połącz to z dobrą dietą, suplementacją i ziołami, a zaczniesz bardzo szybko dostrzegać pozytywne zmiany 🙂

Odburzanie według DivoVica (dla osób z nerwicą lękową, nerwicą natręctw, zespołem stresu pourazowego etc.)

Dobra, to nie jest żaden suplement, ani technika relaksacji, ale musiałam to tu umieścić. To potężna dawka wiedzy o tym jak działa zaburzenie lękowe. Dostępne w serwisie YT nagrania stworzone przez osoby, którym udało się wyjść z koła zaburzenia lękowego w przystępny i ,,łopatologiczny” sposób omawiają skuteczne metody radzenia sobie z objawami nerwicy. Uwaga! To działa cuda 🙂 Jeśli chcesz pomóc sobie wyjść z nerwicy KONIECZNIE zapoznaj się z tymi materiałami, to na prawdę pomaga!

dziendobry.info.pl grupa
Kliknij i dołącz do grupy na Facebooku!